Läser just nu

Självklart lyckades både dottern och jag bli sjuka, nu när vi hade flera dagars ledighet att se fram emot. Hon är i och för sig extremt pigg trots sin feber, förutom lite gnäll. Värre är det med hennes mamma som låg och feberyrade hela dagen i går. Men medan jag låg där och yrade, sprang hon runt och lekte som vanligt. Och då hade vi egentligen samma temperatur båda två.

griffiths-elly-huset-vid-havets-slutI går blev det därför absolut inget läst på engelska. Herrejösses, inte orkar jag med ett annat språk när jag knappt kan komma upp ur sängen. Det blev i stället läsning i den ljuvliga boken jag vann, samt en massa inredningstidningar. Perfekt för en feberyr hjärna. På kvällen gick i alla fall febern äntligen ner och jag började känna mig som en människa igen, och då var det dags att välja en annan, dock fortfarande lättläst, bok. Valet föll på Elly Griffiths och fjärde delen med Ruth; Huset vid havets slut. I dag är det alltså Ruth och jag som ska hänga i soffan. Det är nog rätt lagom läsning och sysselsättning att roa sig med när man är för trött för att orka ta sig ut. Och så kan jag ju somna när jag känner att jag behöver det.

Det här var definitivt inte den typ av ledighet jag hade sett fram emot. Det där med träning, ut och springa, ut och fota, ut och mysa med familjen – det kan jag glömma. I stället blir det alltså soffan och en bok som gäller för min del. Det är i och för sig inte dumt det heller, men just nu är jag både ledsen och arg över att gå och bli sjuk nu. Det är för sjutton gubbar maj, inte ska man väl behöva stå ut med influensa då?

4 thoughts on “Läser just nu

    • Tack! Vi är sjuka familjen här hemma och det är rätt tröttsamt när _alla_ är sjuka… Bläh för det. Nu hoppas vi på att värmen snart kommer på riktigt och tar död på alla baskilusker! 🙂

Kommentera gärna!

