Läser just nu

20130505-144418.jpgJag påbörjade The Age of Miracles av Karen Thompson Walker, och det visade sig vara ett lyckokast. Riktigt spännande än så länge. Eller nä, spännande är inte rätt ord – intressant är mer korrekt. Helt klart intressant story som jag ser fram emot att följa.

Och jag kör ett sista race med den engelska månaden i åtanke. Jag kommer inte att kunna nå målet på 5 lästa böcker, men det gör inget. Jag utdelar inget straff till mig själv för det. Jag tror att jag snarare ska förlänga tidsfristen och se till att de 5 böckerna blir lästa, även om det blir på övertid. Min utmaning – mina regler. 🙂 Visst är det bra när man kan göra så?

Och under läsningen av denna slår det mig hur mycket lättare jag har för att läsa på amerikansk engelska än brittisk engelska. Det är något med sättet att uttrycka sig, förutom direkta ord då så klart. Det flyter bättre för mig och därmed blir det också både lättare och går snabbare. Det fanns en anledning till varför jag valde amerikansk dialekt när jag läste engelska vid universitet, det är ju tydligt nu.

 

Kommentera gärna!

