Bye, bye May!

Det där med engelsk månad i maj gick lite sådär. Det blev 2,5 böcker på engelska lästa, och målet var ju minst) 5. Jag skyller allt på den där jobbiga influensan som däckade hela familjen här hemma i 3 veckor (vi är fortfarande inte helt friska…).

Men även om just engelska böcker blev få, blev det ändå en bra läsmånad eftersom sjukdagarna gav mig massa lästid. Om jag fått med alla blev det 9 lästa böcker, och några halva påbörjade som jag inte räknar in här. Så överlag var det ändå en bra månad.

För juni gäller det – nä, ingenting. Jag tänker köra utan tema den här månaden. Med bara 8 arbetsdagar kvar till semestern hoppas jag så klart på att juni blir en mastig läsmånad, och det där med tema kan jag skippa då. Jag har rätt många högar av olästa böcker, och jag tror helt enkelt att jag fokuserar på dem. Inget tema, men många böcker ändå – det blir målet i juni.

Och det där med engelska böcker tänker jag hålla kvar vid. Jag tror jag ska försöka klämma en engelsk bok varje månad framöver, för att utmana mig och för att helt enkelt göra något åt alla dammsamlande hyllvärmare.

2 thoughts on “Bye, bye May!

Kommentera gärna!

