En bok att fundera över

age of miraclesI går kväll läste jag ut The Age of Miracles av Karen Thompson Walker, och jag satt kvar uppe trots att det var dags att sova för länge sedan. För det gick inte att sluta. Jag var tvungen att få veta slutet. Det var nästan, nästan så att jag ville bläddra till slutet för att läsa de sista sidorna och få svar.

Jag ska skriva en längre recension och mina tankar senare i veckan, men till dess vill jag passa på att tipsa om den här boken. Den är lite läskig, på så sätt att det är en skrämmande tanke om vad som kan hända vår planet. Jag hade faktiskt lite ont i magen ibland under läsningen. Tänk om, tänk om…

Bra lästips inför långhelgen som stundar. Finns även översatt till svenska.

2 thoughts on “En bok att fundera över

  1. Den här har legat på min önskelista i evigheter känns det som. Jag måste nog snart göra slag i saken. Det är ju bara det att jag inte borde köpa några fler böcker…

Kommentera gärna!

