För att fira semestern

nattsländanI dag jobbar jag min sista dag innan semestern. Egentligen slutar vi inte förrän i morgon, men jag jobbar ju inte onsdagar. Jag ska ändå åka till jobbet en sväng då, för att önska glad sommar och så till kollegorna. Men jag räknar det som att semestern har börjat då, så i dag är sista officiella arbetsdagen.

Och det måste ju firas med en bok! Eller hur?

Så i kväll sjunker jag ner i skönaste fåtöljen med bästa och mest efterlängtade boken: Katerina Janouchs Nattsländan. Och jag behöver inte släcka lampan och gå och lägga mig i god tid. Nej, jag kan sitta där och läsa och njuta precis hur länge jag vill. Att jag sedan ändå kommer att vara så trött att klockan 22 är max hur länge jag orkar vara uppe, det hör inte hit. Bara vetskapen… Semester.

Nu är det semester vänner! Yay för det!

8 tankar på “För att fira semestern

  1. Härligt! Själv jobbar jag till och med torsdag, sedan ska jag också gosa med böcker 🙂

    Men visst är det lite synd att man är så trött på kvällarna att man inte orkar läsa, hur ledig man är.

    • Den där tröttheten hade jag gärna sluppit, men med en morgonpigg dotter kanske det är likaväl att det är så. Det funkar inte att nattuggla för sent när hon vill upp strax efter 6…

Kommentera gärna!