Hur man tillbringar den första semesterdagen

Det finns väl bara ett enda sätt att tillbringa första semesterdagen på bästa sätt? Med en bok, så klart.

Så har första dagen spenderats här hemma. Med en bok i näven har jag alternerat mellan soffan och fåtöljen. Och jag kan säga att jag somnade lika gott på båda ställena… Jag skyller på att jag var på hej då-fest i går kväll för en fin kollega och landade här hemma sent i natten. Eller ja, sent för en småbarnsförälder som måste stiga upp halv sju oavsett, eftersom det är då dottern vill starta dagen. Jag hade egentligen tänkt åka hem lite tidigare, men det tog lite tid att samla alla i bilen för avfärd. Så blir det ju när alla ska kramas och säga hej då, särskilt till dem som nu flyttar tillbaka till sina hemländer. Usch. Att säga hej då är inte min grej alls…

Jag har i alla fall kommit en bit i Katerina Janouchs Nattsländan, och det är en bok jag vill läsa långsamt av för att kunna njuta av den så länge som möjligt. Men i kväll blir det inte läsning. I stället blir det att fortsätta titta på tv-serien The Walking Dead som jag hittade för finfint pris och köpte hem två säsonger av. Den är grymt läskig, men lika spännande och det är en sådan där serie där man bara ska titta på ett avsnitt till, och ett till… Ja, ni vet. Jag måste sitta med kudden framför ögonen lite då och då, så läskig är den. Jag borde läsa i min så mycket snällare bok i stället, men har man väl börjat kolla är det svårt att slita sig.

Och i morgon är det midsommar! Då lägger vi väl 7 böcker under kudden och drömmer om deras världar, eller hur var det nu?

2 thoughts on “Hur man tillbringar den första semesterdagen

Kommentera gärna!

