Zombies i mängder

Vi är fast. Vi knarkar tv-serie just nu. Och alla som någon gång blivit fast i en serie vet hur det är. Jag visste inte vad vi gav oss in på när jag köpte hem de två första säsongerna av The Walking Dead, som jag inte ens hört talas om innan. Jag ville mest hitta en ny serie vi kunde följa tillsammans. Dessutom tyckte jag att det var lite kul att den utspelar sig i närheten av Atlanta, där T pluggade och bodde i flera år. Extra kul att titta då. Och gosh, så spännande den är… Vi sitter uppe långt in på natten och kollar avsnitt efter avsnitt.

Och jag som inte ens gillar zombies, eller filmer och böcker om dem.

Första avsnitten var lite väl mycket splash för min del, men det här är en serie som växer och blir bättre med tiden. Säsong 2 är ruskigt bra… Det finns tre säsonger klara, och den fjärde pågår just nu i USA. Den är som sagt rätt läskig, och jag drömmer nästa mardrömmar om den. Dessutom måste jag sitta med min iPad under tiden vi tittar, så jag kan göra lite annat när det blir lite fööör läskigt. Det räcker med att lyssna ibland. I alla fall när det hopar sig av zombies…

Ett litet tv-tips så här inför semestern. För er som vågar vill säga.

20130622-173827.jpg

10 thoughts on “Zombies i mängder

  1. Min första reaktion när jag hör att det handlar om zombies är att det inte skulle vara något för mig. Men jag blir lite sugen på att titta när du gillar det så mycket. Det är härligt när man hittar en serie som man bara vill se ett avsnitt till på och ett till…

    • Samma här. Zombies är no thank you för min del. Men det var något här som lockade, och serien blir bättre och mindre splashig under tiden som går. Varning dock för lite väl mycket splash ibland! Jag sitter ofta och kollar bort när det är som värst…

  2. Tittar med på den i brist på annat. Tyckte så synd om hästen i början av säsong 1 :,( Men den är spännande iafal. Dock tycker jag att vissa av karaktärerna är lite ”störiga” i brist på bättre ord. Vi får se om den tar sig…

    • Åh, det där med hästen var grymt… Serien blir bara bättre och bättre och efter att nu ha sett färdigt säsong 3 kan jag säga att det är en serie man inte bör missa! Shit vad spännande den är… Hur ska man kunna vänta till oktober?!

Kommentera gärna!

