Mot nästa beroende

Pust. Nu har vi plöjt färdigt allt som går att se av The Walking Dead. Säsong 4 drar igång i oktober i USA och förhoppningsvis i Sverige bara kort därefter. Det tog oss en dryg vecka att plöja 3 säsonger och jag är ärligt talat glad över att det är klart nu så man kan bli lite normal igen. När man börjar reagera på människor man möter i tron att de är zombies – då är det nog dags att pausa. När jag var ute och gick min vanliga promenadrunda och mötte ett äldre par var jag på vippen att kasta mig in i skogen för att gömma mig. Är man lite väl tv-skadad då kanske?

vita husetMen nu påbörjar vi nästa tv-serie. Min snälla kollega har lånat ut alla 7 säsongerna av Vita huset (The West Wing) till mig. Han brukar kolla om den en gång varje år, så bra säger han att den är. Själv har jag inte sett ett enda avsnitt, så jag ser fram emot det här. Och jag tycker att det ska bli otroligt skönt att plöja en serie som har (förhoppningsvis…) noll zombies. Jag behöver vila från dessa zombies ett tag nu.

Och jag ser fram emot att återigen få njuta av Rob Lowe, som jag har saknat sedan han försvann ur min favvoserie Brothers and sisters. Han är helt klart bättre ögongodis än splashiga zombies…

Kommentera gärna!

