Inför juli

Tänkte jag skulle försöka bli så där organiserad och duktig som många andra bokbloggare, och välja ut redan i förväg vilka böcker som ska läsas kommande månad. Går sådär, ska jag säga. Högen bara växer och växer, och visst jag är ju ledig – men jag vill göra annat än att bara läsa i juli. Vi ska till Grekland en vecka också, och för den resan planerar jag att mest ta med e-böcker och kanske någon enstaka pocketbok.

Så här ser högen ut än så länge, fast då ska egentligen ytterligare 3 böcker vara med som inte kom med på fotot. Det lutar åt att kanske köra ett läsmaraton igen, för att få upp lästempot igen. Den första semesterveckan har jag somnat så fort jag lagt mig i soffan med en bok. Det blir inte mycket läst med den taktiken… 😉

Vad tror ni? Några måsten?

20130629-184958.jpg

19 thoughts on “Inför juli

  1. Jösses! På hur lång tid skulle du läsa den här högen? En månad? Plus tre? Jösses!

    Jag har ju bara läst Känslan av död och den var ju bra. Naturligtvis 🙂

    • Det är ju det jag menar. Det gååår inte. 🙂 Jag kan inte vara organiserad när det gäller vad jag ska läsa för då blir det så här. 😉

      • Då förstår jag 🙂 När jag planerar så brukar jag räkna antal sidor och lite beroende på hur mycket tid jag tror jag kommer att få så låter jag sidantalet vara någonstans mellan 2000 och 2500. Men jag är ungefär den mest organiserade person jag känner. Och då har det ändå blivit bättre de senaste åren 🙂

        • Jag är ju en superorganiserad människa när det gäller annat, men tydligen inte när det gäller min läsning. Där tar jag lite vad jag känner för stunden. Jag har inget system, men jag blir så impad av dig som har det så jag tänkte testa. Och så blev det så här… hahaha… 🙂 Det krävs kanske lite träning?

          Samtidigt tänkte jag att ok, det är bara ur den här högen jag ska hämta böcker den här månaden. Men det vete katten om det funkar… De andra olästa böckerna blänger ledset på mig från bokhyllan…

          • Nja, jag tror egentligen att det här är medfött och det är snarare så att det krävs träning för att sluta 🙂 Jag är ett obotligt kontrollfreak och jag älskar allt som hjälper mig att ha kontroll.

  2. Har läst Inferno och Rädda mig inte, båda är väl okej. Browns är som hans tidigare, så om du gillar dem bör den väl prioriteras 😛 Men jag är mest nyfiken på din recension av Äta djur! Så av egoistiska skäl röstar jag för den 😉

    • Jag har gillat Brown och är sugen på en Brown-dos, så den blir nog prio i juli.

      Äta djur har lovordats av flera nu och jag är supernyfiken, så ja – en bokrec kommer i en snar framtid. 😉 Man får vara egoistisk! 😀

  3. åh vad många där jag vill läsa också. God läsning fina Malin! Jag vill läsa Oates ”två eller tre saker jag glömde berätta för dig” (MK tog Foxfire så den får bli höstläsning ;-)) kram

    • Åh tack finaste JO! 😀 Trevlig läsning på dig också.

      Oates kan man aldrig läsa för mycket av. Du får norpa Foxfire efter MK. Tror att jag kanske ska låta den bli läsning i Grekland.

      Kram, kram

Kommentera gärna!

