Favoritförfattare?

konsten att talasju jävligtNär kan man kalla någon sin favoritförfattare? Hur många böcker ”måste” man ha läst? En bok kan ju vara ett lyckokast, ett undantag, men två? Två måste väl anses vara ok. För i så fall vill jag utnämna Jonathan Tropper till min nya favoritförfattare. Jag sträckläste hans Konsten att tala med en änkling torsdag till fredag. Det gick inte att sluta. Jag ville bara ha mer, mer, mer. Jag tyckte ju väldigt mycket om hans Sju jävligt långa dagar också, och Boken om Joe står här hemma i bokhyllan och väntar. I höst kommer dessutom en ny bok – Fördelarna med en hjärtattack. Plus att han har skrivit ytterligare två böcker som ej har översatts till svenska.

Jag har alltså en del att läsa och njuta av när det kommer till Tropper. För åh, så jag älskar hans sätt att skriva. Det är så himla, himla bra. Det är ren njutning från början till slut. Han skriver så himla roligt, så träffsäkert och med små anekdoter som smyckar hela berättelsen och gör den så bra. Jag bara älskar, det är det minsta jag kan säga.

Jag ska återkomma med en mer ingående recension av Konsten att tala med en änkling, men till dess vill jag bara pusha för att läsa Tropper. Läs!

15 thoughts on “Favoritförfattare?

  1. Både Sju jävligt långa dagar och Boken om Joe står olästa i hyllan, trots att jag tyckte om Konsten att tala med en änkling. Får se vad jag kan göra åt det?

    Och jag tycker nog det räcker med två böcker för att bli favorit 🙂

  2. Jag gillade Sju jävligt långa dagar jättemycket och fick många skratt. Har Konsten att tala med en änkling i bokhyllan och jag har fingrat på den några gånger, men efter att ha läst ditt inlägg så måste jag strax ge mig på den. Fattar inte varför jag inte läst den än…

    • Det är konstigt det där. Så blir det ofta för mig också. Man läser en bon som man gillar, men sedan glömmer man bort författaren. Man behöver liksom påminnas om dem igen för att läsa fler.

  3. Ping: Favoritförfattare? | bokmal73

Kommentera gärna!

