Boktips till föräldrar!

Boek3D_VaxaOchUpptackaVarldenNär jag var gravid tipsades jag att läsa Växa och upptäcka världen av Frans X. Plooij och Hetty van de Rijt. Det var ett riktigt lyckokast och en stor hjälp i att kunna följa dotterns olika utvecklingssprång under särskilt det första året. Jag hittade boken på bibblan, men när jag mailade förlaget visade det sig att den var slutsåld och hade utgått. Riktigt synd tyckte jag, som gärna hade gett bort den i present till nyblivna föräldrar. Eller haft ett eget exemplar hemma för den delen. Nu lånade jag om boken en massa gånger under dotterns första år.

Till min glädje ser jag nu att den åter finns att köpa! Och med det sagt vill jag tipsa nyblivna eller kommande föräldrar att köpa ett exemplar av denna ”bibel”. Eller kanske ge bort i present till nyblivna föräldrar. En riktigt bra bok som gav mig en massa aha-upplevelser. Tips!

Läs mer om boken och utvecklingssprången här.

Kommentera gärna!

