Packning pågår

20130711-084158.jpg

Det börjar bli dags att välja böcker till Rhodos-resan. Jag tänker ta med paddan fulladdad med böcker, men känslan av en pocket i handen när man ligger i en solstol är ju så himla härlig. Det får bli några sådana i väskan också, även om jag knappast hinner läsa allt jag tar med. Men – hellre för många än för få. Tänk att stå där utan något att läsa, å hemska tanke…

De första böckerna jag funderade på var Donna Tartts Den hemliga historien, som hyllas lite överallt, och Audrey Niffeneggers Tidsresenärens hustru, som jag har velat läsa länge. Båda står på årets Boktolva, och jag tänker att det är bra att köra just sådana böcker när man är iväg på resa. Vad tror ni? Någon som har läst och gillat, kan rekommendera/avskräcka?

4 thoughts on “Packning pågår

Kommentera gärna!

