Jag kommer tillbaka

Det är lite tyst här och det beror på trötthet. Jobbet har börjat igen och jag förstår inte hur jag ska orka jobba heltid igen. Jag är helt slut på kvällarna. Och på morgnarna. Och dagarna. Och helgen som gick ska vi bara inte tala om. Hur i hela friden orkar man att jobba heltid?

Tröstande är i alla fall att jag läser mycket. Väl hemma från jobbet slänger jag mig i soffan med yllefilten om mig (vad kallt det har blivit!) och så ligger jag där och läser tills det är dags att sova. Socialt? Nja, inte så värst. Men så får det vara ett tag framöver. Tills jag förhoppningsvis får lite energi tillbaka.

Så, ett litet hej från mig och en hälsning om att vi ses snart igen. Med en hel drös recensioner att dela med mig av. Till helgen kanske?

Jag kommer tillbaka.

6 thoughts on “Jag kommer tillbaka

  1. Jag väntar ivrigt på nya boktips!!!
    Har läst en hel massa i sommar. Tyvärr har jag nte hittat ngt jag har fastnat för efter att ha läst Simona Ahrnstedt. Underbara romaner!

    • Vad roligt Anna! 🙂 Ahrnstedt är bra, grymt bra. Har du testat Jonathan Tropper? Min nya favorit och därmed ett hett tips som jag vill dela med mig av.

  2. Jag har faktiskt funderat på var du blivit av. Egentligen borde det vara förbjudet att jobba 40 timmar i veckan, det kan inte vara hälsosamt 🙂 Välkommen tillbaka när du har ork!

    • Det blir ju t.o.m. 45 timmar för min del när vi kommer igång. Å andra sidan är bara 34 av dem platsbundna och under resterande timmar ingår dessutom att läsa böcker eftersom jag numera är bibliotekarie till viss del. 🙂 Det känns bra!

  3. Jag förstår att du är slut för heltid är verkligen knäckande! Jag orkar inte det längre utan har gått ner till 80%. Att cocoona under en filt och läsa låter som en utmärkt medicin.

    • Ja, jag hopas att det här med 100% kommer att funka, annars går jag nog ner till 80% nästa år. Man måste må bra på jobbet, annars funkar det inte med resten av livet.

Kommentera gärna!

