Fyndigt

20130817-145707.jpg

Dessa två böcker fyndade jag i dag, för endast 27kr. Rätt ok, eller vad säger ni? Jönköpings Erikshjälpen höll inte samma standard, när det gäller böcker, i jämförelse med Värnamo. Det kommer jag att sakna. Men ok, det var första besöket där och det kanske blir bättre. Jag har blivit van vid att fynda böcker second hand. Det är en mycket speciell känsla det där, när man hittar en bok man velat läsa länge och ser att den kostar kanske en tia. De böcker jag har köpt har varit i nyskick dessutom, så fynd kan det verkligen kallas.

Men behöver jag nya böcker? Alltså, det där med att behöva är ju väldigt relativt. Jag hävdar bestämt att det inte finns något som heter ”för många” böcker. Min sambo håller inte riktigt med. Fast, han har insett att han inte kan vinna den kampen…

Efter all denna shopping (det blev även ett par nya skor, ännu en sak man inte kan ha ”för många” av) ska jag nu ut och powerwalka någon timme. Sen! Sen blir det läslördag för hela slanten.

4 thoughts on “Fyndigt

  1. Nya böcker behöver man väl alltid:)! Det ska bli spännande att se vad du tycker om ”Den andra kvinnan”. Har ej läst den, men hört mycket gott om den.

Kommentera gärna!

