Bokbloggsjerka – om längtan

Veckans fråga i Bokbloggsjerkan är både lätt och svår: Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?

Lätt för att det ju borde vara enkelt att bara namnge någon eller några böcker man längtar lite extra efter. Svårt för att min hjärna är smått överhettad och inte riktigt kan sortera information och tankar som finns där.

Men en bok längtar jag i alla fall lite extra över att få sjunka ner och läsa i helgen; Fredrik Backmans Min mormor hälsar och säger förlåt. Förväntningarna är höga (skyhöga…) och jag längtar efter att få logga ut, gå hem och sjunka ner i soffan med den här boken.

En annan bok som jag kanske inte längtar efter men ser fram emot att läsa är Maria Nygrens Fjärde riket. Den ska jag också försöka påbörja (och avsluta?) i helgen.

Senare i höst? Ingen aning. Jag lever dag för dag just nu och orkar max planera vad jag ska göra en vecka framåt. Jag kan väl vara sådär flyktig och skriva att jag längtar efter en bokhöst med många härliga bokstunder… Luddigt och bra va?

17 thoughts on “Bokbloggsjerka – om längtan

  1. Jag har hittills ignorerat Fjärde riket då jag inte tyckte den verkade vara så intressant. Men så hörde jag förlaget berätta om den igår och jag blev plötsligt rejält sugen på att läsa. Då var det inte fel att få med ett ex hem i goodiebagen 🙂 Ska bli kul o läsa vad du tycker om den!

Kommentera gärna!

