Bokbloggsjerka – om att bli miljonär

Veckans fråga i Bokbloggsjerka är en fråga som min sambo och jag brukar leka med tanken om ibland: Vad skulle du göra om du plötsligt blev fem miljoner kronor rikare?

Och det första jag alltid svarar är – boka en resa till New York. Det är mitt drömresemål nummer 1, men det verkar segt att komma dit. Inte omöjligt, bara segt att få in i planeringen. Att åka dit med 5 miljoner på fickan vore så klart en riktig höjdare. Bo riktigt fint, äta gott, shoppa massor. Japp, det står först på listan.

Efter det? Tja, jag ska erkänna att jag skulle shoppa en del i början. Kläder, ny bil, skor, kanske fler resor. Eller vadå kanske? Klart jag skulle resa! Jag skulle också äntligen kunna åka tillbaka till Australien och hälsa på familj och vänner som bor där.

Jag skulle väldigt gärna vilja lägga pengarna på ett hus, med tanke på vår trångboddhet just nu. Men först måste man ju hitta ett hus man vill ha, och det har vi hittills inte gjort under det här årets letande. Bygga hus? No way, säger jag. Köpa och renovera lite, lite, lite däremot.

Förutom all shopping och spenderande skulle jag också spara så klart. Det hade varit så härligt att kunna lägga undan pengar till dottern, så att hon kunde ha det om (när) hon vill studera i framtiden. Slippa jobbiga studielån – det vore fantastiskt att kunna ge henne den möjligheten.

 

 

11 thoughts on “Bokbloggsjerka – om att bli miljonär

Kommentera gärna!

