Fördelen med vab

Jag har varit hemma med sjuk dotter hela den här veckan. Jag försöker låta bli att få dåligt samvete över jobbet, att jag inte är där. Första dagen gick det rätt ok, men sedan kom rastlösheten. Det känns som om jag borde göra något, inte bara sitta här hemma och glo på barnfilm.

Så vad göra?

Jag har faktiskt jobbat, i form av att ha läst böcker. Det är ju tur att jag har den där jättehögen med böcker från bibblan liggandes här hemma. Jag har lyckats beta igenom en hel del av dem den här veckan och är nu sugen på att komma tillbaka till bibblan och få tipsa om dem. Det känns skönt att ha fått plöja i alla fall en liten del av bokhögen. På så sätt känns det som om jag har gjort lite av båda mina plikter; tagit hand om sjuk dotter och jobbat.

Och som extra bonus för er har jag äntligen tagit mig i kragen och skrivit en massa recensioner. Det kommer att komma en hel rad av dem varje dag ett tag framöver nu. Eftersom jag har läst så mycket den här veckan blev det ett tag plus minus noll, men målet är att jag ska skriva alla recensioner innan veckans slut.

Så det här med att vabba har också haft sina fördelar. Och så har det varit väldans mysigt att få vara hemma och pussas med dottern. Måhända lite snoriga pussar, men mysiga ändå.

Kommentera gärna!

