Mer om mässan

20131007-125257.jpg

Här kommer den sista sammanfattningen om den där underbara Bokmässan. Jag var ju där två dagar i år, och det var första gången jag fick chansen att njuta av mässan under två hela dagar. Tidigare år har bara varit en dags-besök, och det är klart att man missar en del då. Jag var med jobbet på torsdagen och med sambon på söndagen. På söndagen kunde jag därför rikta mina steg mot sådant som jag spanat in under torsdagen. Det blev även många fler författare som jag kunde lyssna på, vilket var roligt. Jag fastnade ganska omgående i en monter där Katerina Janouch satt och pratade om sina Ingrid-böcker. Det blev två sådana köpta, signerade, till dottern. Kort därefter satt hon i Piratförlagets monter och pratade om Cecilia Lund-serien senaste bok Nattsländan, och då blev jag stående där och lyssnade. Tyvärr ingen signerad bok, eftersom jag redan har alla.

20131007-125321.jpg

 

Jag hade en enda sak inbokad under söndagen; en sak som var ett absolut måste. Jag ville väldigt gärna lyssna på Johan Theorin. Eftersom det var det enda absolut inbokade passade jag också på att stämma möte med den här bloggaren för att säga hej irl för första gången. Kul! Det blev också mitt enda blogg-möte under de här dagarna, tyvärr. Dessutom kom jag inte på förrän efteråt att vi glömde ta kort på oss. Däremot tog jag kort på Johan Theorin medan jag stod i den jättelånga signeringskön. Han var dessutom väldigt intressant att lyssna på, en sann berättare. Jag var bara tvungen att passa på att köpa och få ett signerat ex av hans avslutande del i Ölands-kvartetten – Rörgast. En bok jag håller på med just nu.

20131007-125339.jpg

 

Förutom böcker blev det även lite annan shopping. En Penguin-mugg har stått på önskelistan länge och jag passade på att köpa en hos The English Book Shop. Och det blev faktiskt ytterligare två muggar köpta, hos Indiska. De hade enorma temuggar som skapade ett ha-behov som inte gick att motstå.

Avslutningsvis tyckte jag att den här mässan var den bästa någonsin, och om det berodde på att jag fick hela två dagar låter jag vara osagt. Klart är i alla fall att jag ska tillbaka nästa år och att jag ska sikta på (minst) två dagar även då. Med hotellnatt, för det är en lyx som definitivt förgyller besöket. Och nästa år bara måste jag träffa fler bokbloggare. Då kanske jag ska se till att gå på bokbloggarmiddag, mingel och allt annat jag har läst om och missat. Nästa år – då!

Och för er som fortfarande vill se mer från från mässan kan ni spana in min Instagram (malinomini) där det finns fler foton.

Kommentera gärna!

