Ett nytt beroende

20131020-172426.jpg

Och så hittade vi ännu en tv-serie att fastna i; Homeland. Ja, den är ju inte direkt ny men vi har missat den. Vi skaffade konto på Netflix förra helgen och fick först då upp ögonen för den. Den påminner lite smått om 24 som vi råplöjde för några år sedan. Spännande och så där lite fundersam; att vem är skurk och vem är god? Lagom mycket action också.

Den här helgen har vi plöjt igenom hela säsong 1. Eftersom dottern vaknade upp med feber och regnet har öst ner, passade en innesittardag under filten finfint. Problemet är nu bara att säsong 2 inte finns på Netflix! Vad göra? Abstinensen är redan total. Jag vill se mer! Nuuu!

Nåväl, det får bli fokus på annat resten av kvällen. Kanske läsa bok i stället? Jag har inte läst en bok på ca 2 veckor. Jag har rättat noveller i massor, vilket har gjort mitt eget läsande lidande. Då passar tv-serier bättre.

Snart är det dags för en veckas semester och då blir det förhoppningsvis mer läsning. Bara 5 arbetsdagar till dess…

3 thoughts on “Ett nytt beroende

  1. Sambon och jag började också kolla på den här i helgen! Fast vi har sista avsnittet av första säsongen kvar. Nedrans att Netflix inte har fler säsonger!

Kommentera gärna!

