Snart två steg närmare

I går läste jag ut Johan Theorins Rörgast. Det tog bara sisådär en månad. Det har egentligen inget med boken att göra utan är snarare en spegling över hur mitt liv har sett ut den senaste månaden. Jag har klämt några mer lättlästa böcker under tiden, för att underlätta för en stackars överhettad hjärna.

Och strax därefter tog jag tag i en annan soffbordsvärmare; Fredrik Backmans Min mormor hälsar och säger förlåt. Även den har blivit pausad, fast där handlar det om ännu längre tid. Den kräver att sträckläsas för att komma in i berättelsen ordentligt, och jag har inte riktigt haft den tiden/lusten. Men både i dag och i går är jag hemma och vabbar, och då passar sträckläsning helt perfekt.

Så ni ser, det går framåt! På bara två dagar är jag (snart, bara drygt 80 sidor kvar) två steg närmare målet. Och med en vecka ledighet i sikte borde det gå att avancera rätt fort. Det gäller att plöja de där halvfärdiga böckerna först, för att kunna sätta tänderna i de andra högarna. För högar med olästa böcker finns det gott om här hemma!

Två steg framåt! Bara 19 böcker kvar…

One thought on “Snart två steg närmare

  1. Bara 19 kvar? Det är ju ingenting. Jag försöker oxå beta av de påbörjade böckerna. Men de där olästa ligger i drivor här hemma och många skriiiker på mig!

Kommentera gärna!

