Att bokfynda i massor

20131105-160856.jpg

Vet ni vad jag har gjort hela eftermiddagen?

Jag har bokfyndat. I massor! Jag bestämde mig för att åka runt till stadens second hand-butiker och kolla efter böcker till skolbiblioteket. Vissa böcker som är populära har slutat att ges ut och våra exemplar börjar trilla sönder. Därför tänkte jag se om jag kunde hitta dessa som begagnade, i bra skick så klart. Och jag kan säga att jag har fyndat två stora kassar med böcker till bibblan. Massa härliga böcker för nästan ingen peng alls. De dyraste böckerna kostade 15kr, de billigaste 5kr. Tyvärr hittade jag inte de böcker jag helst ville ha, men utbudet var ändå bra och särskilt den ena affären är värd att göra fortsatta besök i. Där hittade jag en hel del gobitar. Nu återstår bara att se om eleverna tycker om mina fynd eller inte…

Och jag kunde inte låta bli att fynda en bok till mig själv. En enda liten pocket norpade jag åt mig. Egentligen är det en bok som jag sagt att jag inte vill läsa, men den liksom ropade till mig där den låg. Det var bara att plocka med den i korgen helt enkelt. Vilken bok? Den som syns i bilden ovan. Vad säger ni? Hiss eller diss på den?

22 thoughts on “Att bokfynda i massor

  1. Mörk Jord har jag mest sett positiva recensioner kring. Jag som gillar vanliga polisdeckare mest tyckte dock inte att den var superbra, men bra absolut🙂

    • Jag gillar ju inte deckare alls, så jag är nyfiken på att se om jag gillar eller ej. Än så länge tycker jag att den är lite seg, men den kanske blir bättre.

    • Det där med böcker som utgår är ett riktigt otyg, särskilt när man som vi håller på att bygga upp ett bibliotek. Man vill ju inte bara ha nyutkomna böcker. Tacka vet jag second hand!

  2. Visst är det smart att shoppa second hand-böcker till skolbibblan! Jag har gjort likadant, fått tag på massvis med ganska nya, fina exemplar för en väldigt liten peng. Dessutom fyndade jag ett vägghängt tidningsställ dit också.

    • Jag kommer definitivt att shoppa mer second hand, för precis som du säger är de ju i nästan nyskick. Bra att få många böcker för liten peng!🙂

  3. Second hand äger! Var på Kupan i går o tittade lite efter engelsk pocket men gjorde inga fynd tyvärr. Vilket är ditt guldställe? Eller är det som med kantareller kanske?😉

Kommentera gärna!

