Bokbloggsjerka – om kramar

Veckans bokbloggsjerka skriver jag i absolut sista stunden, men bättre sent än aldrig heter det ju.

Frågan är: Vilken karaktär och/eller författare skulle du vilja slå på käften alternativt ge en kram?

Svaret blir enkelt: det är kramar som gäller och inget annat. Det är inte min uppgift att slå folk på käften. Däremot kramar, det delar jag gärna ut. Och som vanligt lyckas jag styra in svaret på mitt ständiga svar i Pride and Prejudice. För det är väl solklart att jag tar chansen att krama Mr. Darcy! Världens enklaste svar: Mr. Darcy. Alltid Mr. Darcy.

Och jag är ledsen, men jag kan inte länka till Bokbloggsjerkan i inlägget. Varje gång jag försöker kastas jag ut från inlägget så nu ger jag upp.Det får bli en ful länk så här i stället:  http://alkb.se/bokbloggsjerka-29-november-2-december

6 thoughts on “Bokbloggsjerka – om kramar

  1. Intressant fråga och ett bra val från din sida.🙂 Jag lyssnar på Uno Sveningssons sista skiva medan jag försöker tänka mig mina egna alternativ. Jag tror att jag läst för många tusen böcker för att kunna ge ett seriöst förslag på rak arm.

Kommentera gärna!

