Gone reading

Om ni undrar vad jag sysselsätter mig med så kan jag berätta att jag läser. Läser, läser, läser. Och sover. Icke att förglömma. Med betygsättning klar och julavslutningen bara om två dagar, har den stora tröttheten slagit till. Kan också bero på att jag låtsas att det är jullov och sitter uppe alldeles för sent om kvällarna. Tjuvstartar ledigheten lite, testar på det ljuva livet som snart väntar.

Det där 100-målet kommer definitivt att uppnås. Nu är det bara en knapp handfull böcker kvar, och tre redan halvlästa. Jo, slalomläsning pågår. Min trötta hjärna kräver olika läsning beroende på humör.

Och så har jag tagit med hem en alldeles för stor bokkasse från jobbet. Eftersom jag ska köra Book Club på Student Choice till våren vill jag läsa in mig på Bokjuryns böcker så mycket som möjligt. Som tur är finns det många rätt tunna böcker som jag hinner klämma innan det drar igång. Måste ju kunna tipsa om böcker när vi startar, och tanken är att främst läsa för att kunna rösta i Bokjuryn. Det blir nog kul! De av mina mentorselever som har valt det har redan börjat prata om det förväntansfullt. Ja, jag vet. Är man min mentorselev blir man indragen i böckernas värld.🙂

Ok, tillbaka till läsningen.

6 thoughts on “Gone reading

    • Julstress har jag ingen, och har faktiskt aldrig haft. Jag har inga måsten när det gäller varken mat, pynt eller julklappar. Jag gör det jag känner för och har lust till.

      Däremot trötthet. Den kommer efter varje termin när betygen är satta. När jag har vänt ut och in på alla kunskapskrav, inlämningar och arbeten för att kunna göra en bra bedömning. Efteråt rinner all energi helt ur mig.

  1. Vad glad jag blir när jag läser om sådana mentorer i skolan! Antar att du undervisar på Engelska skolan någonstans? Vår son har inte haft möjlighet till Book Club i Student Choice. Hm, eller så vågar han inte berätta det för mamma😉

    • Japp, IES jobbar jag på. Det är första terminen jag kör Book Club, men jag tror att den tidigare bibliotekarien också har haft det vid något tillfälle. Det ska bli kul! En hel timme i veckan att bara frossa i läsning med mina elever…🙂 Jag ska bara ha det i år 7, men om det blir bra och jag får jobba kvar nästa år kan jag tänka mig att ha det i fler grupper.

  2. Brukar också tjuvstarta med att vara uppe för länge inför julledigheten, men nu när jag pluggar har jag inte ledigt. Eller som en del ser det, att jag är ledig hela tiden😉 Låter jättekul att läsa för att rösta i Bokjuryn förresten, roligt att ni gör det!

    • Det är barnsligt skönt att vara uppe sent. Det har jag alltid tyckt…😉 Att man är som en zombie dagen efter hör liksom till.

      Ja, när man pluggar är man ju alltid ledig. Det vet ju varenda människa!🙂

      Bokjuryn ska bli kul! Det blir första gången jag deltar i den, så jag känner mig laddad och förväntansfull.

Kommentera gärna!

