Yoga – ett livsval av Malin Berghagen

yoga ett livsvalNär jag fick hem den här boken började jag med att bara bläddra igenom den för att njuta av de fantastiskt vackra fotona av Katarina di Leva. De är så oerhört vackra, med en så pricksäker känsla. Fotografi är ett av mina största intressen och att se fotona i den här boken fick mitt fotograf-hjärta att slå lite, lite snabbare av glädje.

När det var dags för andra rundan av boken kröp jag upp i favoritfåtöljen för att kunna njuta även av texten i lugn och ro. Precis som hennes förra bok Yoga med Malin är det här inspirerande och positiv läsning. Den här gången får vi följa med henne till de olika platser som betyder mycket för henne, och fotografierna är tagna på alla dessa platser vilket bidrar till upplevelsen.

Boken blandas med fakta och övningar om yoga och hennes mer personliga berättelse. Jag tycker att båda delarna är lika intressanta. Det är konstigt egentligen för jag har gjort väldigt lite yoga i mitt liv. Jag har en önskan om att bli en yogi, men jag har svårt att få till det. Sådana här böcker får mig att drömma mig bort och kanske, kanske ta ett litet steg närmare min önskan.

Det här är en mycket vacker och inspirerande bok för alla med åtminstone ett litet intresse för yoga. Eller perfekt som present? Rekommenderas, och missa inte de vackra bilderna.

Läs mer om boken här.

Kommentera gärna!

