När man inte har koll på sin bokhylla

20140103-105005.jpg

Jag har precis läst ut Lisa Jewells Syskonmakaren, en bok jag köpte på årets Bokmässa. Eftersom jag tyckte väldigt bra om den var det ju skönt att veta att jag hade ytterligare en bok av henne i hyllan. Jo, det hade jag koll på. Vad jag däremot inte hade koll på var att boken visst var samma som jag precis hade läst… För på förra årets Bokmässa köpte jag hennes The Making of Us, vilket alltså är den engelska titeln på boken jag precis läste. Så kan det gå när man inte har koll på vad man har i sin bokhylla. Fast den var ju bra i alla fall!

2 thoughts on “När man inte har koll på sin bokhylla

Kommentera gärna!

