Nedpackade

Nu är de nedpackade, alla böcker, i väntan på flytten som tickar allt närmare. För att säkerställa att jag inte blir helt boklös här hemma under januari lät jag 15 böcker vara opackade. För att ha lite att välja mellan. Sedan finns ju alltid möjligheten att låna böcker från mitt bibliotek, så det där med att bli boklös behöver jag nog aldrig oroa mig för.

Nu är det inte ens månad kvar till vi flyttar till huset. Vi längtar som tokar allihop här hemma. Dottern hjälpte mig att packa ner böckerna i dag och hon ville väldigt gärna packa ner även sina leksaker och gosedjur, men där fick jag stoppa henne. Jag tror inte att hon vill vara utan dem hela januari ut. Men nu när hon skulle lägga sig kunde hon inte sluta bubbla om huset och att vi ska flytta. ”Jag älskar huset” utbrast hon exalterat när vi senast åkte förbi det. Någon som längtar?😉

Mest av allt längtar jag efter att få packa UPP alla lådor, att få ordning och komma till ro. Att kunna krypa upp i läsfåtöljen i mitt h u s, och sitta där och mysa med en bok. Som jag längtar efter det. Och så klart – att få säga hej till alla böcker som just nu ligger magasinerade och förmodligen känner sig ensamma och lite bortglömda. Snart ses vi, böckerna!

6 thoughts on “Nedpackade

  1. Själv har jag varit husägare i 2,5 år och mina böcker ligger fortfarande i källaren i väntan på att ”någon” ska fixa läsrummet. Lösningen har blivit böcker på lite nya kreativa ställen (alla nyinköpta böcker sedan vi flyttade in). Funkar förvisso men ingen blir gladare än jag när denne någon fixar hyllor åt mig. Och det verkar faktiskt som om vi har lokaliserat ”någon”. Ibland har man tur och hittar bra hantverkare😉.

    • Åh, när man hittar ”någon” brukar så mycket lösa sig.🙂 Jag hoppas vi hittar ”någon” så fort som möjligt efter flytten. Jag misstänker dock att bokhyllor inte kommer att vara prio 1, så böckerna kommer nog inte upp direkt i alla fall. Först är det dotterns och vårt sovrum som gäller, sen får vi se.

Kommentera gärna!

