Bokbloggsjerkan – om utmaningar

I veckans Bokbloggsjerka är frågan: Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? (Jerkan räknas inte)

Jag har redan skrivit en del om den här frågan här. I år blir det färre utmaningar för min del eftersom vi ska flytta till hus om ett par veckor och det kommer att innebära renovering av både in- och utsida. Jag misstänker att det kommer att bli färre lästa böcker i år, vilket är helt ok för hus är något vi har längtat efter. Men förmodligen kommer lästiden att minska något och då känner jag att jag inte vågar hoppa för många utmaningar som kanske bara kommer att kännas stressande.

Den enda utmaningen jag kommer att köra är min egen Författarfemman, och det är för att jag vill hitta tillbaka till gamla favoriter. Det blir väldigt mycket nytt hela tiden, och jag saknar mina gamla favoriter och vill därför lyfta dem. Dessutom vill jag gärna försöka minska hyllvärmarna i bokhyllan. Ett ständigt projekt som alltid misslyckas eftersom jag fyller på med fler än jag hinner beta av. Men i alla fall, ett försök är på sin plats.

Jag är väldigt sugen på den där kaosutmaningen som ”alla” verkar hoppa på i år, men jag borde verkligen inte hoppa på den. Kanske att jag kollar i efterhand hur många böcker jag har lyckats pricka in, men att jag inte riktar vad jag läser utefter den.

Så – färre utmaningar och kanske färre böcker men förhoppningsvis ett härligt läsligt år ändå!

26 thoughts on “Bokbloggsjerkan – om utmaningar

    • Så får det bli för min del också i så fall, men jag vågar inte officiellt hoppa på den än. Det får bli efter flytten när allt lugnat sig lite.

    • Åh, jag skulle så gärna aktivt vilja ta tag i hyllvärmarna. På allvar menar jag, inte så där mesigt som jag gjort hittills… Men de förökar sig ju!😉

    • Jag tänker att jag kanske hoppar på någon senare i så fall, om jag nu skulle ändra mig. Jag vågar dock inte inleda året med en lång lista av måsten.

  1. Jag tänker köra Kaosutmaningen, men tänker lite som dig, att jag ser vad jag kan pricka av utifrån de böcker jag ändå läser. Sen kanske den får styra lite i slutet av året, men jag tror att jag kan nå de 20 ”avprickningar” via böcker jag ändå tänkt läsa…

Kommentera gärna!

