Hopplöst efter

deliriumdivergent

Att jobba i ett bibliotek är superroligt, men samtidigt stressande. Jag ligger alltid efter med läsningen. Elever tipsar om böcker som jag bara måste läsa och jag vill också hinna läsa annat för att kunna tipsa dem om nya böcker. Jag kommer aldrig ikapp med läsningen.

Just nu har jag 2 stora måste-böcker: Divergent och Delirium. Dessa böcker står högt på att-läsa-listan. Jag är nog mest sugen på den sistnämnda, just nu i alla fall.

en-sekund-i-tagetDäremot har jag faktiskt hunnit läsa en bok att tipsa om: En sekund i taget av Sofia Nordin. Recension kommer lite senare, men än så länge: läs! En svensk, spännande dystopi och andra delen Spring så fort du kan har precis kommit ut. Den står också på att-läsa-listan…

2 thoughts on “Hopplöst efter

  1. Känner verkligen igen det där. Man ligger alltid efter fastän jag läser hyfsat många ungdomsböcker på ett år. De du nämner har jag dock läst. Ser verkligen framemot Nordins nya och den tänker jag norpa innan eleverna🙂

    • Jag har läst så många ungdomsböcker att jag just nu är lite mätt på tonårsproblem.🙂 Dessutom blir det lite tungt om det blir för många dystopier på rad, vilket är skälet till att de här ligger på vänt än så länge. Men Nordins bok ska jag definitivt norpa innan någon annan får läsa.

Kommentera gärna!

