Utlästa

9789163869778_200_deliriumpandemoniumrekviem

Efter en intensiv helg av läsande, och då menar jag verkligen sträckläsning, är nu hela serien av Lauren Oliver utläst. Oh my, vilken läsupplevelse!

Just nu läses serien av en hel hög elever på skolan. Problemet är att andra delen Pandemonium inte längre går att få tag på. Jag har mailat till förlaget och frågat om de kommer att trycka upp den igen, men jag har inte fått svar. Visst, den går att köpa på Bokbörsen, men den är rätt så dyr där… Jag har ett enda exemplar som mina elever ska slåss om och reservationskön är redan lång.

Jag ska skriva mer utförliga recensioner om böckerna lite senare, men just nu nöjer jag mig med att rekommendera er att läsa dem omedelbums. De är spännande, välskrivna, smarta och avslutas med riktiga cliff hangers. När du läser ettan måste du ha tvåan redo…

 

10 thoughts on “Utlästa

    • Jag gillade faktiskt slutet. Jag tyckte att det kändes som lagom mycket slut – en del frågor kvar och en del besvarat.

      Alltså, jag blir tokig på att jag inte får tag på andra delen. Och på att förlaget inte svarar på mail…

  1. Men vad trist att pandemonium inte går att få tag på. Kollade själv efter den efter att jag läst klart ettan, men det slutade med att jag köpte den på engelska istället. Ville ju absolut läsa fortsättningen!🙂

Kommentera gärna!

