Mitt i flyttstöket

Vi är mitt uppe i flyttstök, firande av bedårande 3-åring, skrivande av kommentarer inför utvecklingssamtal och rättning i mängder. Det är mycket sådant nu och alldeles för lite av att läsa bok.

Jag kommer tillbaka när lugnet har återvänt och vardagen blivit lite mer läsvänlig. När flyttkartongerna har minskat i antal kanske läslusten också återvänder. Jag tror det är så. Allt har sin tid och just nu vill huset ha min tid, och mina böcker ser rätt så nöjda ut där de ligger på plats i sina nya väggfasta hyllor. De trivs. Och jag trivs!

Jag kommer tillbaka! Alldeles, alldeles snart.

4 thoughts on “Mitt i flyttstöket

  1. Det gör du alldeles rätt i! Var sak har sin tid! Själv har jag precis hittat in i bloggvärlden och vill helst bara sitta och skriva inlägg hela tiden :)Ska nu gå och läsa de sista sidorna i vår bokcirkelbok ”djävulen hjälpte mig”. Jag har sparat lite på dem då jag inte vill att boken ska ta slut. Så kan det också vara!
    Kram Anna

Kommentera gärna!

