Gone girl – filmen

IMG_2025-1.JPG
I kväll ska mannen och jag ut på date, och för oss brukar det innebära bio och middag. Valet föll på Gone girl, eftersom jag läste boken tidigare i år och är mycket, mycket nyfiken på filmen. Jag brukar gilla Ben Affleck, och jag tror att han kommer att passa ruskigt bra i den här rollen. Jag tror faktiskt att hela filmen kan vara bra, då boken kändes som upplagd för en filmatisering. Egentligen brukar jag inte gilla den typen av böcker, men det var något hos den som höll läsningen uppe hela vägen till slutet. Den var obehaglig – javisst, men också spännande och oväntad.

Som sagt, jag ser mycket fram emot i kväll! Jag hoppas bara på att hålla mig vaken under filmen… Vi har valt en tidig visning och därmed blir även middagen väldigt tidig. Men jag känner mig själv – klockan 22.00 brukar illamåendet komma och jag måste gå och lägga mig. Man hade ju kunnat tro att illamåendet skulle ha gått över nu i vecka 22, men icke. Så därför – restaurang och middag runt fyrasnåret, tidig bio och sedan hem till soffan innan 21. Det är vad jag numera kallar en riktig utekväll!

6 thoughts on “Gone girl – filmen

  1. Har du läst Nattfilm (Night film) av Marisha Pessl? Jag håller på med den för fullt och älskar älskar! Trodde väl aldrig att en tegelsten på över sexhundra sidor skulle pusha min läslust så pass men oj vad jag läser..!😀 I alla fall, vad jag ville säga är att jag (utan att ha läst Gone girl..men jag vill!) får lite samma feeling av dessa båda titlar, för även Nattfilm skulle göra sig riktigt bra på bioduken!

Kommentera gärna!

