Tack sköna maj!

Vilken härlig läsmånad det här har varit! Det har blivit 12 st böcker totalt – 9 skönlitterära och 3 fakta.

Allra bäst var nog Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld. Den lär bli en av årets största favoriter. Men många av de andra jag har läst har också hållit hög klass, så jag känner att det här har varit en mycket, mycket bra läsmånad totalt. Och det var skönt att avsluta med faktaböcker eftersom det har blivit alldeles för lite av den varan i år. Jag brukar vilja pendla mellan skönlitterärt och fakta, men i år har det inte alls blivit så av någon anledning.

Nu välkomnar jag min månad juni, men där kommer läsningen att få stå tillbaka. På söndag åker jag till New York, veckan efter väntar min 40-årsdag samt kalas och en massa annat, sedan kommer ju midsommar och helgen därefter är det idrottstävlingar som maken är involverad i. Och någonstans mellan allt det där ska jag hitta lite lästid också. 🙂

2 thoughts on “Tack sköna maj!

Kommentera gärna!

