Ät dig frisk av William Li

Den här boken har jag läst i under flera månader. Det betyder inte att den är dålig, men den är så omfattande och rik på fakta. Jag kan bara läsa några sidor i taget för att kunna ta in vad jag precis har läst.

William Li går igenom livsmedel och forskningen kring dem, hur de påverkar vår hälsa. På vilket sätt de främjar vår hälsa och hur mycket vi bör äta för att få fördelarna med just det livsmedlet. Det är som sagt väldigt ingående och för mig känns det nästan mer som en uppslagsbok än något man plöjer från pärm till pärm.

Jag tycker om att man pratar allt mer om kroppens självläkande kraft och hur stor del kosten har för vår hälsa. Jag är dessutom nördigt intresserad av att veta exakt HUR olika livsmedel gör nytta. Det är rätt häftigt att läsa vad forskningen har kommit fram till. Det här är definitivt en bok för mig. Det är en bok jag kommer att återkomma till, när jag vill veta vad ett viss livsmedel bidrar med till kroppen.

Rekommenderas om man är intresserad av att lära sig mer om vad man själv kan göra för att främja immunförsvaret och kroppens självläkning.

Recex från Bookmark förlag.

Kommentera gärna!