*Tävling! ~ Vinn ett bokpaket!*

malins bokblogg tavlingNu är det dags för tävling!

Varför? För att fira att bloggen fyller 6 år. Hurra!

Vad? Du kan vinna ett hemligt paket som innehåller 4 pocketböcker – alla tillhör mina personliga favoriter. Förutom böcker finns det också lite annat smått och gott i paketet, sådant som man kanske kan mumsa på under läsningen. (om man redan har läst eller har böckerna kan man ju alltid ge bort dem i present…)

Vem? Alla kan delta, så länge man har en svensk postadress som paketet kan skickas till. Du behöver alltså inte ha en blogg.

Hur? För att delta i tävlingen vill jag att du tipsar mig om din favoritbok, alltså den där boken du tycker att alla andra också ska läsa och få njuta av. Om du vill ha dubbel chans att vinna går du också in och gillar *malins bokblogg*Facebook – då får du en extra lott. Skriv i kommentarsfältet om du har gjort det/gör det redan. Skriv också om du har något favoritgodis eller om du har några allergier.

När? Tävlingen pågår from nu! och vinnaren dras av min dotter måndagen den 25 mars kl. 16.00. När vi har dragit en vinnare lägger vi upp det här på bloggen, samt meddelar vinnaren via e-post (när du skriver kommentaren lämnar du ju också en e-postadress i det ena fältet, den syns inte för andra)

Tipsa gärna om tävlingen i din blogg!

Lycka till säger både dottern och jag! 🙂

 

106 tankar på “*Tävling! ~ Vinn ett bokpaket!*

  1. Grattis! 6år – jag som tyckte 5 år var mycket när min blogg fyllde :-). Jag är gärna med i tävlingen. Jag tipsar om En nypa salt av Maria Goodin. Helt underbar mysig och bra!

    • Tack för tipset! Den har jag faktiskt ens aldrig hört talas om… Ska kolla upp! 🙂

      6 år går fort. Känns verkligen inte som om det var 6 år sedan jag började…

  2. Grattis! 🙂
    Det är svårt det där med absoluta favoritboken men just nu är det nog faktiskt den jag läste ut nyss, Under kupolen av Stephen King som har min förstaplats. Det är ingen mysig bok men riktigt spännande och hemsk och den lämnade mig inte oberörd.
    Jag gillar dig på facebook! 🙂

    • Tack för tipset! King är jag väldigt nyfiken på. Jag tror att jag bara har läst ”Jurtjyrkogården” av honom, men det var när jag var tonåring så det borde vara dags för en andra bok nu.

      Två lotter är bokade till dig! 🙂

  3. Pingback: Tävla hos Malin! | Books ABC

  4. Grattis! Jag är gärna med och tävlar!
    Min favoritbok (en av dem i alla fall) är Den andra kvinnan (The Pursuit of Happiness) av Douglas Kennedy.
    Jag gillar dig redan på Fejjan, har inga allergier och mitt favoritgodis är lakrits 🙂

  5. Åh! Grattis!
    Jag vill vara med! Jag gillar din sida på facebook!
    Jag vill tipsa om Sophie Kinsellas ”Nya kontakter”, den tyckte jag var kanon. Lite rolig, lite pinsam, mycket feelgood. 🙂 När det gäller godis så är jag helt såld på choklad, de flesta sorter ^^

    • Nya kontakter har jag sett hyllas lite här och var, men jag har aldrig läst den själv. Tack för tipset! Låter faktiskt som precis min typ av bok.

      Två lotter är bokade till dig! Choklad är verkligen mumsmums. Jag brukar föredra lite mörkare choklad, men numera är jag helt såld på Marabou black – mjölkchoklad med saltlakritsbitar i. Omg så gott… 🙂

  6. Grattis grattis!!
    Min favoritbok för tillfället är Fifty shades of grey!
    Har även gillat på facebook!
    Favoritgodiset är utan tvekan choklad, men jag är öppen för överraskningar 😀

  7. Grattis på 6-årsdagen tänk vad tiden går snabbt när man har kul! 😀
    Min allra favoritbok är Vingklippt Ängel. Så vackert språk och viktigt ämne! Springer absolut in på Facebook och gillar sidan. Tänker även tipsa om tävlingen på Twitter (Bokhimlen)

    • Jag kan inte fatta att det är 6 år sedan… 🙂

      Vingklippt ängel av Berny Pålsson? Den har jag ju oläst i hyllan. Då borde jag med andra ord ta tag i den. Tack för tipset!

      Två lotter bokade till dig!

  8. Har just hittat till din blogg (tänk att jag missat den i 6 år!) Jag läser böcker inom de flesta genrer och det är inte lätt att hitta någon favorit för man har ju många, men en skön bok som jag läste för inte så länge sedan var Mia Skäringers Avig Maria. Jag blev så glad av att läsa den. Jag har gillat din facebooksida, har inga allergier och gillar mörk choklad mycket!

    • Bloggvärlden är oändligt stor. 🙂

      Jag gillar Mia Skäringer, så att läsa hennes Avig Maria borde ju vara självklart. Tack för tipset!

      Två lotter bokade till dig!

    • Åh, den boken verkligen tokgillade jag. Håller med dig om att det är en favorit!

      Helt rätt – allt godis är gott… 😉

      Två lotter bokade till dig!

  9. Grattis på 6-års dagen! Svårt att välja ut en enda favorit, men det får bli Sarahs nyckel av Tatiana de Rosnay. Har gillat din sida på facebook!

    • Åh, Sarahs nyckel är verkligen underbar – hemsk, men underbar. Har både läst boken och sett filmen. En klar favorit.

      Två lotter bokade till dig!

  10. Åh stor grattis! vore riktigt kul med nya boktips! behövs verkligen!
    Dessa är mina favoritböcker:
    Shakespears hemligheter, av Jennifer Lee Carrell.
    Historikern, av Elizabeth Kostova.
    Vindens Skugga, av Carlos Ruiz Zafón.

    ps! jag gillar dig på facebook!
    stor kram! /Gabriella från Uppsala

    • Jag är helt imponerad över alla fina boktips jag har fått här redan! 🙂 Jag ska sammanställa alla i en lista så att alla kan se dem enkelt.

      Tack för dina boktips! Jag tror att jag har kikat på den Shakespeares hemlighet och tänkt att den vill jag läsa. Historikern vet jag nog inte vilken det är, men Vindens skugga står oläst i bokhyllan.

      Två lotter bokade till dig!
      Kram, kram!

        • Jag måste verkligen skjuta fram den på att-läsa-listan. Vi ska till Spanien om ett par veckor så jag kanske ska plocka ner den i väskan dit. Bra Spanien-läsning kan man ju tycka. 🙂

  11. Stort grattis! Den bok som jag tycker allra mest om just nu är En man som heter Ove, så himla bra fast det vet du ju redan 🙂

    Jag tipsade om tävlingen på bloggen och på Facebook gillar jag redan din sida 🙂

  12. Jag är väldigt gärna med och tävlar. Min absoluta favoritbok(just nu) är En man som heter Ove av Fredrik Backman. Sån underbar bok!
    Jag gillar redan din sida på FB som Isabelle Zetterberg 🙂
    Och grattis på 6-årsdagen till bloggen! ^^

  13. Sex år är respekt! Du har du en riktigt bra och välskriven blogg, en stor favorit och dessutom en av de första jag började följa! Jag vill tipsa om Kaninhjärta av Christin Ljungqvist, som jag tipsar alla om. Har du läst den tycker jag istället att du ska läsa Berättelser från yttre förorten av Shaun Tan som jag läste ut idag. Fascinerande!

    • Men åh, tack för dina fina ord…

      Kaninhjärta läste jag (äntligen…) alldeles nyligen och kan bara instämma i lovorden. Shaun Tan är en ny bekantskap – tack för tipset!

  14. Åhh, vad svårt! Men, att lyssna på Utvandrarna på talbok var en alldeles, alldeles speciell upplevelse som jag delade med min sambo och mina föräldrar i början på 2000-talet. Magiskt! ♥ (även om min sambo fick lyssna om många av delarna pga att jag eller nån av mina föräldrar somnade…hihi)

    • Hahaha… Gissar att din sambo kunde boken rätt bra sedan. 😀 Jag har också en förmåga att somna till ljudbok, men jag vill gärna lyssna för det verkar så mysigt. Men som sagt, jag somnar gott…

      Utvandrarna har jag nog aldrig läst i helhet, bara i utdrag. Det är ju en bok man borde ha läst.

  15. Grattis bloggen, kul att fira med en tävling! Jag gillar dig så klart på FB, det händer att jag smaskar på choklad när jag läser en bra bok och här kommer mitt boktips: Äta djur – Jonathan Safran Foer, en filosofisk betraktelse om maten vi äter, skriven när författaren började fundera på vilken mat han skulle ge sitt lilla barn, och varför. När du har läst den kanske du vill gå vidare till Anständig Essen – Karen Duve, på samma tema fast på tyska 🙂

    • Äta djur köpte jag ju på bokrean! 🙂 Kul! Då ser jag fram emot den ännu lite mer nu. Anständig essen har jag nog aldrig hört talas om, men handlar om samma tema är jag definitivt nyfiken. På tyska?! 😀

  16. Grattis! 🙂
    Jag gillar redan dig på facebook, jag skulle vilja tipsa om Varma kroppar av Isaac Marion! Du har garanterat redan hört om den, jag försökte titta runt för att se om du har läst den men det såg inte så ut. Inte riktigt den typ av bok som du brukar läsa (enligt vad jag kan se på bloggen) men den berör verkligen på något märkligt vis! 🙂

    • Alltså, nu skäms jag lite för jag känner inte igen titeln… Nu blir jag nyfiken! Jag gillar att gå utanför bekvämlighetsläsningen så det är ett perfekt boktips – tack! 🙂

  17. Grattis till 6år! Det är riktigt imponerande! Och jag hoppas att du fortsätter för det är alltid lika trevligt att besöka din blogg! 🙂 Jag är gärna med och tävlar och vill tipsa om Röda vita rosen av Mariette Glodeck som jag älskar 🙂

    • Åh, tack för dina fina ord… 😀 Det är ju så himla kul att bokblogga så jag lär nog sitta här och skriva i måååånga år till.

      Röda vita rosen läste jag någon gång i bloggens begynnelse, och jag håller med dig – den är riktigt bra!

  18. Grattis! Shit 6 år är ju jätte mycket! En bok jag rekomenderar är Dean Koontz – Psykopaten. Nu är det många år sedan jag läste den men jag minns att den verkligen grep tag i mig och ännu gör den sig påmind om att den finns.

    • Älskade Dean Koontz! Jag läste mängder av hans böcker för många år sedan – slukade precis allt, allt, allt. Även Psykopaten, som jag minns som riktigt bra. Varje gång jag ser Koontz tänker jag att jag måste hitta tillbaka till honom igen…

      Tack för tipset! 🙂

  19. Grattis! Jag skulle vilja rekommendera ”The particular sadness of lemon cake” av Aimee Bender – en helt ljuvlig bok. Mvh en som gillar choklad och nötter 🙂

  20. åh, så svårt att bara tipsa om En bok! 😉 Men väljer En man som heter Ove – har fortfarande inte släppt den. Och jag gillar Allt godis! Såklart! Men mest choklad och lakrits 🙂

    • Ni är några som har valt Ove som favoritbok, och jag hade nog faktiskt sagt samma om jag hade fått frågan. 🙂

      Jag säger som du – gillar allt godis men framför allt lakrits och choklad (gärna i kombination…)

  21. Grattis (igen)! (: Jag vill självfallet delta!

    Jag tycker också att det här med en favoritbok är svårt… Jag kommer ofta ihåg några av de senaste guldkornen jag har läst hela tiden och har med detta svårt att bestämma mig. ^^ Därför tipsar jag om en författare jag tror att man lätt glömmer bort – Mare Kandre. Jag har läst hennes novellsamling ”Hetta och vitt” – den rekommenderas om man gillar det suggestiva och lite gotiska med en touch av poesi (jag gillar ju det bland mycket annat)! (; (:

    Jag älskar choklad, har inga allergier och enda godisen som kan vara känslig är lakrits. ;P ^^ Jag gillar dig på facebook som ”Ielinashylla” för enkelhetens skull. (:

    • Jag är likadan – det är lättast att komma ihåg de man läst senast eftersom känsla i kroppen sitter kvar fortfarande.

      Mare Kandre har jag helt missat så tack för tipset! Jag har fått upp ögonen för noveller så en novellsamling låter intressant.

      Nämen, gillar du INTE lakrits? Det får mig att tänka på två amerikanska vänner som vi skulle låta testa svensk saltlakrits. Gissa vad de tyckte om det? De vågade knappt äta något svart/brunt efter det. När vi skulle bjuda på chokladbollar, som ju är rätt mörkt bruna, frågade de skeptiskt om det var lakrits i dem. 😀

      Två lotter bokade till dig!

  22. Jag vill tipsa om en lite ovanlig bok, Snapphonorna av Ann Jönsson. Historisk roman ur kvinnors perspektiv på 1600-talet. Ingen genre jag brukar läsa och lite svår att komma in i men den är klart läsvärd. Kvinnor som t.ex. ej var läs- och skrivkunniga, inte fick agera på egen hand och anklagades för häxeri. Och så ett lite lättsammare tips…..om än ett tragiskt och tungt tema……Kristin Hannahs Nattvägen. Såg tipset om En frusen trädgård som också är en favorit.
    Gillar dig på fb och tackar för en inspirerande blogg som jag nyligen upptäckt. Efter en tragisk händelse har jag i flera år inte haft ork att läsa men nu har det äntligen släppt. Då jag tidigare arbetat som bibliotekarie har det känts hemskt att inte kunna ta till sig en bok. Men nu plöjer jag böcker som aldrig förr och är så tacksam för dina fina boktips! ❤

    • Vad roligt – tack för tipset! Alltid kul med annorlunda böcker som man kanske inte hittar till annars. Kristin Hannah står på Författarfemman i år, så henne vill jag definitivt läsa mer av. Tror inte jag har läst Nattvägen.

      Så härligt att du har hittat tillbaka till böckerna. Har man varit en bokmal kan det vara tungt att inte orka läsa. Vet precis hur det är…

      Tack för dina fina ord också. 🙂

      Två lotter bokade till dig!

  23. Pingback: Ja, hur går det egentligen? - enligt O

  24. Grattis! Sex år är en lång tid… En av mina absoluta favoritböcker är Innan jag dör av Jenny Downham. Den är både fantastiskt rolig och sorglig. Jag gråter alltid när jag läser den här boken.
    Har förresten gillat på Facebook som Evelina Nilsson.
    Har inga allergier och allt godis slinker lätt ner.

  25. En massa med boktips!
    Boktjuven av Markus Zusak
    Vilja av sten    av Aron Ralston
    Ut kom vargarna    av Jesper Ersgård (en rätt brutal deckare med en oväntat slut)
    Brev från ljusårs avstånd    av Jostein Gaarder (en feel-good och tänkvärd bok)
    Jularatoriet    av Göran Tunström (jag trodde att jag inte skulle tycka om boken då den var skriven av en svensk menmen den ÄR bra och ja……)
    Ps I love you     av Cecilia Ahern (en feelgood bok OCH film)
    Påven Johanna     av Donna Woolfolk Cross (en tänkkittlande bok)
    Ro utan åror     av Ulla-Carin Lindquist (flera paket näsdukar behövs och det är en bra bok för min tjänst som diakon)
    Ge mig en dag till     av Mitch Albom (alla hans böcker är BRA!)
    Flammande skyar    av Nora Roberts (hennes bästa bok enligt mig)
    Gå dit hjärtat leder dig    av Susanna Tamaro (Görbra bok)
    Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap   av Mary Ann Shaffer (mysig bok)

    • Åh, vad många härliga tips! Tack! 😀 Av alla dessa böcker har jag bara läst PS I love you, Påven Johanna och Ro utan åror – alla tre otroligt bra.

      Jag antar att du vill vara med och tävla också? 🙂

  26. Åh, jag är gärna med och tävlar. Mitt boktips blir Vredens druvor av John Steinbeck. En klassiker som lätt glöms bort. Obeskrivligt bra miljöskildringar.

    • Jag tror att jag bara har läst utdrag av den boken, när jag pluggade engelska. Vi ska vara rädda om våra klassiker så det är kul att du tipsar om en sådan.

  27. De här kommentarerna är verkligen en fantastisk källa till boktips! Jag är gärna med i din tävling för jag kan behöva spetsa till min läsning med ett överraskningspaket. Jag äter tyvärr allt godis. Men inte lakrits, det ger mig näsblod så det får du gärna behålla.

    Just nu är jag galet förälskad i Rainbow Rowells ”Eleanor & Park” som är den finaste kärlekshistorien jag läst på länge. Två tonåringar som upplever den första kärleken i 80-talets Nebraska. Jag läste den med ett fånigt leende på läpparna större delen av tiden men grät också en del.

    En annan ny favorit är Elizabeth Weins ”Code Name Verity” som är en smart bok om två unga kvinnors insats under andra världskriget.

    Två läsvärda böcker om man är okej med att läsa på engelska!

    (Och jag tror inte att jag läst din blogg förut, men jag såg att du gillar Sarah Dessen så jag känner mig hemma här. :))

    • Men hjälp – får du näsblod av lakrits!? Då förstår jag om du vill undvika det…

      Tack för dina boktips! Två helt nya böcker för min del. Jag tänkte försöka ha en engelsk månad lite längre fram, så engelska boktips tas tacksamt emot. Och du har helt rätt – de hör kommentarerna är en guldgruva med tips! 🙂

      Vad bra att du känner dig hemma! Dessen är ju smått briljant.

  28. Hej! Jag är med. Den senaste boken jag läste var Bingo Rimérs självbiografi. Riktigt bra och absolut en av mina favoritböcker. Sträckläste den på två dagar! Håller tummarna, kram

    • Tack för tipset! Jag har sneglat på den och varit nyfiken, men aldrig kommit mig för att sedan läsa den.

      Jag håller också tummarna för er! 🙂

  29. Stort grattis! Imponerande med sex år.
    Jag har gillat din sida på facebook och i morgon kommer jag att tipsa om tävlingen på min blogg.
    Den bok som jag just nu tycker alla borde läsa är Therése Söderlinds Vägen till Bålberget. Helt fantastiskt bok!
    PS Är allergisk mot nötter.

    • Tack för att du tipsar om tävlingen! Det är kul om många är med och tävlar.

      Den boken har jag sett och läst lite smått om – den är alltså läsvärd? Tack för tipset!

      Inga nätter för din del om du vinner! 🙂

      Två lotter bokade till dig!

  30. Pingback: Tävling hos Malin | Lottens Bokblogg

  31. Grattsi till den aktningsvärda bloggåldern! Jag deltar gärna i tävlingen ifall du kan tänka dig att skicka vinsten utanför Sverige. Om inte, så ska du i alla fall få ett tips på en bra bok: Emotional Geology av Linda Gillard. Linda Gillard är en mer okänd författare som har skrivit flera bra böcker, men denna är bäst. Utspelar sig på North Uist, och huvudpersonen är en textilkonstnär som är manodepressiv. (Japp, den är lite udda. Men BRA udda)

    • Tack för boktipset! Det är en författare jag inte alls känner till…

      Tyvärr är posten så himla dyr så fort det ska utanför Sveriges gränser. Om man ska skicka en påse L, som det blir i det här fallet, tar de 95 kr extra bara för att den ska utomlands. Det verkar inte spela någon roll om det är till Norden eller till Australien, vilket jag tycker är jättekonstigt. Tråkigt att det är så… Annars hade jag gärna skickat utanför Sveriges gränser.

  32. Stort grattis. För sex år sedan visste jag knappt att det fanns bokbloggar.
    Jag har nu varit inne och gillat din sida på facebook. Den bok som ligger mig lite extra varmt om hjärtat är Jane Erye. En riktig klassiker men oj så bra jag tycker att den är. Gilla gilla.

  33. Grattis till de sex åren! Jag har missat denna blogg men nu får jag anledning att fortsätta besöka den! 🙂 Jag tipsar om boken ”Målaren på Moulin Rouge” av Pierre La Mure. En riktigt fin berättelse om konstnären Toulouse-Lautrec och hans komplicerade liv både familjärt och när det gällde de motiv han valde att avporträttera. Nu håller jag tummarna och hoppas på en massa tur. Favoritgodis: Fransk nougat, lakritsgodis i påse från Cloetta, sura Ahlgrens bilar … jag skulle kunna hålla på hur länge som helst men stannar där.

  34. Stort grattis till 6 år! Jag är ny på att läsa bokbloggar, men blev faktiskt lite lyckligare sedan jag hittade din! Riktigt roligt med all inspiration, bokhyllan blir allt bredare.. 😉
    Jag har själv ingen bokblogg, men en Dagensbild-fotoblogg! Kommer nog att bli mer och mer böcker om jag sa fortsätta att läsa såhär mycket..

    Jag vill tipsa om ”Innan floden tar oss” av Helena Thorfinn. Bästa historien någonsin!

    Godisfavoriter är choklad och lakrits, vilket gör Marabou Black till det ultimata! 🙂

    • Jag fotar också mycket och har en annan blogg där jag är med i Fototriss ibland. Foto är så himla kul!

      Tack för boktipset – det är en helt ny bok för min del.

      Åh- jag _älskar_ Marabou Black. Maj gådd så gott…. 😀

  35. Stort grattis på 6-årsdagen!
    Hittade hit genom en annan bokblogg och snabbt som attan åkte du in på min läslista! 😉
    Jag har självklart också gillat på FB.
    Mitt boktips blir Överenskommelser av Simona Ahrnstedt. Riktigt bra bok i en miljö där det bärs massa vackra klänningar. 🙂

    • Det var länge sedan jag läste Vattenmelonen nu, men jag kommer ihåg att det var en bok jag gillade väldigt mycket. Tyvärr har jag inte läst något av Marian Keyes på många år nu, trots att jag gillat allt jag har läst av henne.

      • Jag har faktiskt hittat en av henne jag inte gillar alls. Nämligen Oväntat besök på StarStreet. Förstod mig inte alls på den!! Halva boken sen fick jag lägga den åt sidan! KRAM CISSI

  36. Är gärna med och tävlar och gillar på fb gör jag med!
    Min allra bästa bok är Jane Eyre. Har läst den flera gånger och nu senast så lyssnade jag på den som ljudbok. Gjorde att bussresan till jobbet blev något man såg fram emot! Andra boktips är böcker skrivna av Lesley Pearse.
    Favorit godis är choklad och sura godisar!

    Stort grattis till sexåringen!

    • Jane Eyre är smått fantastisk. Vi läste och diskuterade den när jag läste engelska och det är en bok som verkligen har fastnat i minnet.

      Lesley Pearse har jag däremot aldrig testat – tack för tipset!

    • Klart att du vill vara med och tävla Johanna! 🙂

      Jag har aldrig läst Musselstranden, men jag har ett svagt minne av att ha den i bokhyllan (från mammas bokhylla från början). Hmmm. Ligger kanske i någon flyttkartong här hemma. Det måste jag kolla upp!

  37. Oj! Det är svårt att bara tipsa om en bok, jag har nämligen en författare som skriver helt underbart. Har inte läst alla böcker av henne än men några stycken så tipsar väl om en av dem.
    Georgia av Leslie Pearse. De böcker jag känner till av henne har kvinnonamn. Just nu håller jag på med Nellie.
    Leslie skriver underbart och det är roligt att följa hennes karaktärer genom boken.
    Favoritgodiset är nog tyvärr det mesta i godisväg, gillar inte choklad med sprit i så den får du behålla.

    Har även gillat din sida på Facebook så nu håller vi tummarna för vinst.

  38. Sex år är en helt otrolig ålder! Grattis! Min absoluta favoritbok just nu är Tillbaka till henne av Sara Lövestam. Den tog mig med storm och jag längtar tills jag ska läsa om den. Jag äter helst choklad och har självklart gillat dig på facebook.

  39. Pingback: Än hinner du tävla hos Malins bokblogg! | Bokdivisionen

  40. Grattis!

    Agatha Christies ”Och så var de bara en” är en av de mest spännande böcker jag läst och jag tror det blir en utmärkt mysig påskdeckare. Den är svår att köpa själv, eftersom den inte ges ut av något förlag just nu. Vet inte om du köpte Stolthet och fördom på bokrean, men om du gillar den ska du läsa Hustrur och döttrar av Elizabeth Gaskell. Det är en tegelsten, men går superfort att läsa. Det finns en miniserie som är en bra filmatisering av boken om du vill se den för att ge dig en känsla av vad det är för en bok http://www.imdb.com/title/tt0215364/?ref_=sr_1

    Jag gillade din Facebook sedan tidigare. Heter Bokmärkt hos Hundöra på Facebook.

  41. I sista stund är jag med! En av mina absoluta favoriter är Romain Gary’s ”Med livet framför sig” (skriven under pseudonym Emile Ajar). En helt underbart varm, humoristisk och allvarlig liten bok. Har bara läst den på franska och tror bestämt att jag härmed ska ta och beställa den på svenska :). Grattis på 6-årsdagen!

    • På franska kan jag inte läsa den för då skulle jag (med tur) förstå bara enstaka ord. 🙂 Men på svenska – helt klart. Tack för tips!

  42. Stort grattis! Tävlar här lite i sista minuten! Jag gillar dig ju redan på FB som du vet.
    Mitt boktips blir serien om Bricken av Vibeke Olsson som var en av mina bästa läsupplevelser förra året.

    • Sista tävlanden! 🙂

      Jag har läst annat av Vibeke Olsson som jag verkligen tokgillat, men inte Bricken-böckerna. De ser lite tråkiga ut men de lovordas ju av många så jag borde verkligen se förbi omslagen och läsa dem. Tack för tips!

Kommentera gärna!