Nätkärlek

nätkärlekFå kan väl ha missat veckans Uppdrag granskning och näthatets fula tryne. Och de flesta har väl också sett reaktionen mot detta – att sprida sin nätkärlek. Från början var tanken att man skulle leta reda på sin favoritjournalists emailadress och skicka ett positivt mail. Sedan gick det vidare genom bloggare att göra detsamma med bloggare. Och jag känner att jag också vill sprida nätkärlek. Men inte bara som ett mail som bara bloggaren kan se. Jag vill sprida nätkärlek genom att hylla dem öppet.

Så det tänker jag göra här och nu. Jag har valt ut 3 av mina favoritbokbloggare som jag vill sprida lite nätkärlek till. Och det är svårt att bara välja 3, när jag egentligen lika gärna kunde sända ut nätkärlek till alla bokbloggare som sprider så mycket läsinspiration genom bloggandet.

Monika på Bokslut hittade jag först till under förra året, och jag fastnade för hennes positiva känsla i bloggen. Dessutom är hon väldigt duktig på att sprida denna positivism. Hon är en flitig kommentator hos många bokbloggar och alla som bloggar vet ju hur otroligt roligt det är att få kommentarer.

Linda på Enligt O har jag läst sedan hon började blogga. Hon sprider så mycket inspiration och läslust och där finns alltid en massa boktips att gå igång på. Hon är dessutom den enda bokbloggare jag har träffat irl och hon är precis så trevlig som man anar genom bloggens inlägg.

Maud på En bok om dagen har jag också läst sedan starten – tror att jag hittade dit via min utmaning Bokfemman. Att kika in på En bok om dagen är lite som att hälsa på hos en vän som man känt länge. Hemtrevligt, mysigt och man känner sig alltid så välkommen. Där trivs jag.

Åh, jag skulle kunna skriva ett jättelångt inlägg om alla bokbloggar jag följer och trivs hos, men det skulle ta mig hela kvällen. Jag slänger ut en näve nätkärlekskonfetti till alla bokbloggare i stället. Och alla ni som läser också så klart. *kastar konfetti på er*

Update: Bilden kommer ursprungligen från designern Jesper Eriksson som gjorde den efter att ha sett Uppdrag granskning. Han lade upp den på Facebook och därifrån spreds den sedan snabbt vidare. 

18 tankar på “Nätkärlek

  1. Jag blev så fruktansvärt ledsen när jag så Uppdrag granskning, så många duktiga kvinnor som så fegt blir utsatta för så grova påhopp utan att den som skriver vet vad den orsakar. Tjejer/kvinnor stå på ER!
    Pär i visby

    • Usch ja, jag blev också ledsen och bedrövad. Det var bra att de tog upp ämnet eftersom det verkar som om många tror att den de hoppar på med sitt näthat ”inte tar åt sig”. Det är inte ok med näthat.

  2. Pingback: Kärleken är störst! |

  3. Hej Jag tycker att det som du tar upp här är jätteviktigt. Jag har kopierat din bild och lagt ut på min blogg med länk tillbaka till din sida. Hoppas att det är OK för dig.

  4. Pingback: Nät- och länkkärlek en söndag i februari | I find your crippling awkwardness extremely arousing

Kommentera gärna!