Och så här blev det

Pust, pust. pust. Nu är rea-böckerna utvalda och förhandsbokade. Det blev bara från Bokus (som funkade nu) och Adlibris. På Bokia var priserna högre och på ICA Maxi fanns helt plötsligt inga böcker kvar av de jag ville ha. Nåväl, de var ändå dyrare där om jag minns rätt.

Så här blev det i alla fall, och både Mini och jag har fått så vi kan vara nöjda ett bra tag framöver. Och hörru T – om du läser det här – inför bokrean gäller det faktiskt att det inte finns några regler och inga löften gäller. Det har Monika och jag enats om. Så man får faktiskt handla precis så många böcker man vill. Det gäller för bokrean och det gäller för Bokmässan. Så är det.

Från Adlibris:

konsten att talaboken om joedet godakaninhjärtaknacka-paen fager möträna m tanjagrissupercharliekolla

Knacka på som var på rean är en lite större version av boken som har getts ut till bokens 20-årsjubileum. Mini har egentligen redan boken hemma, men hon har rivit sönder några sidor så jag passar på att köpa en ny till henne nu till födelsedagen. Det kanske hinner bli några fler köpta av den innan hon växer ur den. Men, böcker är ju till för att användas.

Och på Bokus:

kan-jag-kan-du-trana-med-charlottefit-forever-traning-som-livsstildikter-och-prosa-1954-2004godnatt finastejacobs världfjärilvad min flickvän inte vetvad mina vänneräta djurknacka-pa-malarbok_haftad

Fast den sista, Knacka på målarbok, var inte på rea. Den ska Mini få i födelsedagspresent eftersom hon älskar att måla. Och precis när jag tänkte trycka på beställa gick jag tillbaka en runda och hittade då Äta djur av Jonathan Safran Foer, en bok vars ämne jag absolut inte kunde motstå.

Så, nu är det bara att vänta då. Jag längtar redan efter att få hem paketen och få packa upp och njuta av dem. Och börja läsa…

4 thoughts on “Och så här blev det

  1. Boken om Joe kommer med all säkerhet att ramla ner i min elektroniska kundvagn också. Har än så länge bara beställt från cdon och Bokia. På Adlibris och Bokus ska jag ta en runda till i morgon sedan skickar jag iväg beställningarna 🙂

Kommentera gärna!

