Dödens kemi av Simon Beckett

Det har hunnit bli ytterligare en utläst bok under helgen. Igår hade min kropp någon slags efterchock verkade det som. Jag tillbringade större delen av dagen på soffan, ömsom sovandes, ömsom läsandes. Först framåt kvällen var jag tvungen att skaka av mig tröttheten och ta tag i livet igen.

Jag brukar ju inte vara så mycket för att läsa deckare, men eftersom mina snälla bokklubbar alltid har deckare som månadens bok och jag är en glömsk person som glömmer avbeställa, har jag några deckare liggandes här hemma. Och när jag nu redan har betalt dyra pengar för dem kan jag ju lika gärna läsa dem också.

Igår bestämde jag mig för att ge Dödens kemi av Simon Beckett en chans. Och det var väl värd läsning. Om jag ska gilla en deckare är det nästan ett krav att jag inte kan lista ut mördaren innan slutet, och det kunde jag inte i den här boken. Den är välskriven, spännande som tusan och faktiskt riktigt, riktigt bra. Jag läser gärna fler böcker av Simon Beckett. Om ni vill läsa en bra deckare nu i sommar kan jag verkligen rekommendera er att läsa den här boken. Det är tom nästan så att jag är sugen på att ge mig på en deckare till nu. Och det är ett bra betyg för att komma från mig!

5 thoughts on “Dödens kemi av Simon Beckett

  1. Spännande! Den hamnar på min läslista. Jag kan rekommendera Harlan Cobens böcker. Man tror att man listat ut mördaren och så vänder allt på sista sidan. Superbra!

  2. Mmmm, jag har inte gjort ngn önskelista, men har lagt böcker i min kundvagn. Den är uppe i nästan tusenlappen nu… Å med tanke på AdLibris priser så förstår du att det är måååånga böcker. Måste nog rensa lite så jag inte av misstag skickar iväg den : )

  3. Ping: Skrivet i eld av Simon Beckett « *Malin*

Kommentera gärna!

