Jag ser dig av Clare Mackintosh

Oj, oj, oj så spännande! Jag har verkligen sträckläst den här boken och det var knappt att jag ville gå och lägga mig i går. Jag ville bara läsa vidare och veta hur det skulle gå.

Zoe Walker hittar en dag ett foto av sig själv i tidningen. Det är en annons för någon slags dejtingsida – findtheone.com. Och så ett telefonnummer. Men fotot på henne är dåligt och tagit på avstånd och ingen i hennes familj tror ens att det är hon. Men så upptäcker hon att någon fortsätter annonsera i tidningen, men med andra kvinnors bild. När hon upptäcker att en av kvinnorna blivit utsatt för brott och en annan hittas mördad börjar hon frukta för sitt liv. Vem i Londons pendeltrafik är det som förföljer henne?

Vi får dels följa Zoe men också polisen Kelly som hon kontaktar i ärendet. Det är en riktig katt-och-råtta-lek mellan polisen och den som har lagt ut annonserna. Det är ruskigt spännande läsning och jag, precis som Zoe, misstänker snart varenda person. Usch, obehagligt är det också. Tänk att någon vet precis allt och förföljer en kvinna som i sin tur inte har en aning om att hon är förföljd.

Det här är en väldigt spännande sträckläsningsbok. En riktig page turner som kryper in under skinnet. Rekommenderas! 

2 tankar på “Jag ser dig av Clare Mackintosh

Kommentera gärna!