Tolv hundar i juletid av Lizzie Shane

Den här boken har jag njutit av i små doser för att få fortsätta hänga med alla härliga karaktärer i deras mysiga Pine Hollow. Jag skulle mer än gärna flytta dit om det gick. Och ja, namnet påminner om Gilmore Girls och hela boken doftar av den serien. Gillar man GG bara måste man läsa denna bok.

Ben har tagit över ansvaret för systerdottern Astrid efter att hennes föräldrar omkommit. Han axlar ansvaret med stort allvar och gör allt det där som hans syster skulle ha gjort. Han sitter dessutom i stadsfullmäktige och tvingas ta emot en massa klagomål samt fatta jobbiga beslut, som t.e.x. att ta bort det ekonomiska stödet från stadens hundhem.

Ally Gilmore har kommit hem till farföräldrarnas gård för att hjälpa till. När det ekonomiska stödet tas bort måste hundarna snabbt få nya hem. Ben erbjuder sig att hjälpa till och de jobbar tillsammans med att nå ut till stadens invånares hjärtan.

Först och främst – den här boken har en underbar humor och värme. Dialogerna är fulla av roliga kommentarer och precis som i GG finns det flera roliga karaktärer. Jag log mig igenom hela boken. Det här är så mysig och underhållande läsning rakt igenom.

Humor, hundar, romantik, mysig miljö och härliga karaktärer. Och så med ett stråk av svärta och allvar med den omkomna systern och Bens strävan efter att ge Astrid ett hem i systerns anda.

Vill man ha en riktigt mysig julbok kan jag varmt rekommendera den här boken. Så himla fin från början till slut. En riktig pärla! 🐕

1 tanke på “Tolv hundar i juletid av Lizzie Shane

  1. Pingback: Tolv hundar i juletid av Lizzie Shane

Kommentera gärna!