En andra chans av Jojo Moyes

Det här är tredje delen om Louisa Clark och för min del får det gärna komma fler delar om henne. Jag blev så berörd av den här boken och satt och snyftade en stund efter att jag hade läst ut den.

I den här boken åker hon till New York för att arbeta som assistent åt en rik familj på Upper East Side. De bor i en gigantisk lägenhet och Louisas jobb blir att vara assistent åt frun Agnes. Agnes är fru nummer två och hon har inte blivit accepterad i den rollen och Louisa blir ombedd att låtsas vara hennes vän på en bal. Hon får en dyr klänning och får låtsas vara någon annan. Och det är den kvällen hon träffar Josh, som ser nästan precis ut som Will Traynor.

Eftersom Louisas jobbtider och uppgifter är minst sagt oregelbundna börjar hon tappa bort sig själv. Vem är hon och vad vill hon? Hon ställer alltid upp för alla andra, men någon gång är det dags att ta itu med sitt eget liv.

Att möta Louisa Clark igen är verkligen som att återse en kär gammal vän. Hon är en sådan varm, rolig och sprudlande karaktär. Jag skulle som sagt gärna läsa mer om henne, särskilt med tanke på slutet. Det finns definitivt mer att berätta om henne. Och ja, det står att det är den avslutande delen men jag hoppas ändå på en fortsättning. 😊

Jag gillar att det utspelar sig i New York och att jag numera kan känna igen mig när vissa gator och sevärdheter nämns. Det känns lite som att vara där med henne då. Jag vill veta mer om hennes liv i New York! Vad händer sedan? Kommer hon att lyckas? Mer Louisa Clark, snälla.

Som sagt. Jag gillade den här boken väldigt mycket, och hela serien för den delen. Så mycket värme, känslor och härliga karaktärer hela serien igenom. ❤️Missa inte att läsa den här serien! En av mina absoluta favoriter.

3 tankar på “En andra chans av Jojo Moyes

    • Åh, det tycker jag verkligen att du bör göra. 😊 Jag har tyckt väldigt mycket om alla tre. Någon gång kanske jag borde läsa om dem i ett enda svep.

  1. Pingback: En andra chans av Jojo Moyes – Lottens Bokblogg

Kommentera gärna!